NYHEDER FRA FREETRAILER

| Marts 2021

Freetrailer Group A/S og Silvan A/S forlænger partnerskabet

Freetrailer Group og byggemarkedskæden Silvan forlænger samarbejdet og udskifter samtidig alle byggemarkedets 412 trailere med nye vogne i en nytænkt indpakning.

Partnerskabet mellem Silvan og Freetrailer strækker sig tilbage til 2009, hvor den første aftale om at stille Freetrailers trailerkoncept til rådighed for Silvans gør-det-selv-kunder blev indgået. Dengang omfattede aftalen 213 trailere. Samarbejdet har løbende udviklet sig og i dag omfatter aftalen 412 trailere fordelt blandt Silvans 42 byggemarkeder rundt omkring i hele Danmark. Udlejningsraten og det positive feedback fra kunderne viser den stærke opfattelse af dette tilbud og at samarbejdet har været en succes.

”I Silvan har vi altid haft en ambition om at være det absolut mest serviceorienterede gør-det-selvbyggemarked både før, under og efter besøget i alle vores butikker. Freetrailers trailerkoncept har i mange år været en vigtig brik for at nå dette mål, idet vi med deres service kan tilbyde og sikre vores kunder gør-det-selv-hjælp, når varerne skal bringes hjem – eller til et hvilket som helst andet transportbehov. Samtidigt har vi sat stor pris på, at Freetrailer hele tiden udvikler sig. Både i sortimentet af transportløsninger, såvel som senest med deres selvbetjeningsløsning der med app og Freelock sætter kunden i stand til at betjene sig selv. Det strømliner processen for kunden og betyder samtidig, at vores medarbejdere kan koncentrere sig om råd og vejledning til kundernes gør-det-selv-projekter. Dette er også grunden til at vi fortsat har stor interesse i løbende at udvikle samarbejdet med Freetrailer og senere i år har planer om at udvide antallet af trailere i vores butikker. ” siger Trine Bredow, Team Lead – Commercial Excellence hos Silvan.

Thomas Munksgaard, Country Manager i Freetrailer Danmark glæder sig over forlængelsen af samarbejdet med Silvan, som er en vigtig partner for Freetrailer:

”Vi ser det som en stor anerkendelse af vores koncept, at Silvan og Freetrailer nu gennem 11 år har haft et stærkt parløb omkring landsdækkende udlejning af trailere. Silvan er en meget vigtig partner for os, både i kraft af de 412 trailere fordelt over hele Danmark, og som sparringspartner på udviklingen af vores koncept. Vi ser frem til at fortsætte samarbejdet, og til at servicere og udvikle vores koncept i gensidigt godt partnerskab med Silvan,” siger Thomas Munksgaard.

Silvan er en førende dansk ‘gør-det-selv’ detailkæde med den højeste brandbevidsthed i sektoren. Silvans butikker er placeret over det meste af landet i og omkring de større byer og tilbyder både klassiske gør-det-selv-produkter såsom byggematerialer og haveartikler såvel som produkter til forbedring af hjemmet. I alt forhandler Silvan mere end 150 mærker med særligt fokus på bæredygtighed.

Presse & Materiale

For presserealaterede henvendelser bedes I kontakte Freetrailers PR afdeling på: pr@freetrailer.com

Freetrailer ApS — CVR-number 27626661 | Sydmarken 31, 2860 Søborg, Danmark | Hovednummer: 88 537 700 | E-mail: pr@freetrailer.com

Vores profil

Kernen i Freetrailer er en avanceret IT-platform, der består af et intelligent og 100% selvbetjent it-system med apps, elektroniske låse, m.v., der gør det muligt for kunderne at booke, hente og returnere traileren. Af samme grund var vi indstillet til ”Årets E-handelspris 2019 for              årets bedste app”.

Rundt om kernen har vi opbygget en velfungerende vækstforretning, og nu går vi målrettet efter at få vores forretningsmodel bredt ud i flere lande